Triomf del cadet i gran partit del sènior masculí enfront del líder, tot i la derrota
Dissabte passat, el sènior femení del SEL Vilanova va aconseguir la seva segona victòria consecutiva a Segona Catalana. Després de la victòria de la setmana passada a Martorell, fou aquesta vegada a Sant Cugat on les vilanovines s’imposaren al club local per 8 a 33 després d’una molt bona primera part i d’una evident progressió en el joc de tres quarts respecte a les primeres jornades. La millora a mesura que ha avançat la competició s’ha fet evident, de manera que el combinat ha assolit i confirmat, amb aquesta victòria, la quarta posició en la classificació de la Lliga. Per la seva banda, els cadets es desplaçaven a Reus per enfrontar-se al conjunt local, amb qui ja havien mesurat forces durant la pretemporada. En una matinal ventosa, els jugadors entrenats per Daniel Porlan van sortir concentrats i disposats a donar continuïtat al joc, tot i l’evident dificultat climatològica. Els joves jugadors del club de la capital del Garraf van imposar aviat una lògica de continuïtat dinàmica, que els permeté anar sumant punts en el marcador; al segon temps, els joves roig-i-negres del Baix Camp van retallar la distància en el marcador, però el 24 a 66 final deixà constància en el marcador de la superioritat vilanovina.
El sènior masculí, per la seva banda, afrontava un dels compromisos més complicats de la temporada. Visitava el líder invicte, un FC Barcelona que sumava els partits per victòries bonificades. Els vilanovins, però, van saltar a la gespa de la Teixonera desinhibits i sense complexos: a un assaig inicial dels barcelonins, respongueren quasi immediatament amb un cop de càstig (7-3), i el primer temps esdevingué un bon intercanvi de joc i punts entre els dos conjunts. La superioritat dels blaugranes es feia evident en la seva capacitat d’aprofitar els errors vilanovins, però els de la capital del Garraf no van perdre la cara en cap moment i van jugar de tu a tu amb un FC Barcelona que, amb un 31 a 20 al descans, va haver de prémer l’accelerador al segon temps per imposar-se 41 a 20. Tot i la derrota, el SEL VNG va retrobar-se amb l’assaig de la mà d’Andreu Rodríguez i David Palomo, en un dels camps més complexos de la categoria, i va aconseguir el mèrit de ser l’equip que -fins avui- més punts ha aconseguit encaixar al líder. La progressió demostrada en els darrers partits, fruit del treball tècnic i tàctic durant els entrenaments, està donant fruits a nivell de joc i permet el club ser optimista de cara als futurs compromisos.
Aquest cap de setmana, l’Escola de Rugbi del SEL VNG es desplaça a Tarragona, per disputar la tercera jornada d’Escoles conjuntament amb el Club local i el RC Sant Cugat. El masculí, per la seva banda, rebrà dissabte a partir de les 16:30 hores l’Hospitalet al Camp de Rugbi de Vilanova; l’endemà diumenge, el sènior femení també serà amfitrió, en aquest cas a partir de les 12 hores, del RC Sitges.